Met de steun van tripel van Affligem

Heb jij ‘s avonds laat soms ook nog een hongertje? Ik lust elke avond wel een late-night snack. Alleen is het niet zo evident in Antwerpen een restaurant te vinden dat na 21u nog eten serveert. Zeker op een maandag, wanneer veel horecazaken een rustdag nemen na een druk weekend. Gelukkig deden er 97 verschillende zaken mee aan Smaakmeesters en zaten daar toch een handvol restaurants tussen met late uren, waaronder Brasserie HOBS.

Brasserie HOBS (House of Beers) is een zaak op de Groenplaats die klein oogt. Oogt klein, want aan de binnenkant heeft deze Smaakmeester meerdere eetzalen. Niet dat ik de tent goed heb kunnen verkennen, want mijn dinergast die avond (een goede vriend van me) wilde graag van de milde avondlucht genieten en op het terras de maaltijd nuttigen.

In tegenstelling tot mezelf, had mijn vriend nog niet gegeten, waardoor hij gretig op de menukaart vloog. Ook al wist ik al lang wat ik ging nemen (dankzij het handige Smaakmeestersboekje), kon ik een blik op het menu niet weerstaan. Daar viel me op dat de keuken van dit House of Beers zich in eerste instantie focust op de traditionele Belgische keuken, maar in tweede instantie ook experimenteert met de wereldkeuken. Zo serveert deze Smaakmeester van tijd tot tijd gerechten met een internationale tint.

Die bepaalde maandag viel er uitzonderlijk eens geen regen met bakken uit de lucht, maar konden we in België genieten van een aangename nazomer. Hierdoor zaten wij op het terras en keken we uit over de hele Groenplaats. Ik hoor van veel Antwerpenaren dat ze de Groenplaats mijden als de pest omdat die te toeristisch zou zijn, maar beste medeburgers van ’t Stad, jullie weten niet wat jullie missen. Het uitzicht over de Groenplaats, met de kathedraal aan onze rechterkant, bracht mij namelijk heerlijk tot rust. Althans tot mijn huisgemaakte (ugh, vreselijk woord) kaaskroket arriveerde.

DSC_0079.jpg
Huisgemaakte kaaskroket bereid met tripel van Affligem

Zoals op de foto te zien is, kreeg ik zelfs twee kaaskroketten en nog stevige kanjers ook. Toch voelde dit gerecht niet te zwaar aan en werden deze smakelijke kroketten gebalanceerd door een fris slaatje. Zelfs met dit bord heb je voldoende gegeten, waar mijn vriend wat voor vreesde, waardoor hij een lekkere portie stoofvlees nam, want zoals gezegd, hij had nog niet gegeten.

Na de kaaskroketten had ik nog best zin in een dessert en toen ik daar naar vroeg, zei de ober dat dat zeker mogelijk was. Na 20min wachten werd echter duidelijk dat dat niet mogelijk was. De ober verontschuldigde zich dan ook toen hij meldde dat de keuken om 22u al gesloten was, voor ik om dessert had gevraagd. Tevens beantwoordde hij vriendelijk mijn vragen over de desserts, dus mogelijk volgt een tweede bezoek.

Wat mij enorm grappig leek, was hoe sterk het logo van de tripel van Affligem op de voorgrond trad bij Brasserie HOBS. In het zwarte Smaakmeestersboekje draagt de eigenaar namelijk een koksschort met dit logo, houdt hij een tripel van Affligem in de hand en natuurlijk is dit bier verwerkt in de suggestie van deze Smaakmeester. Bovendien flapperde het logo van de tripel van Affligem vrolijk van de parasols op het terras van dit House of Beers. Dat te raden viel wie de sponsor of drankleverancier van deze zaak is, is nog zacht uitgedrukt.

Brasserie HOBS heeft het in zich het tij te keren op de Groenplaats en terug Antwerpenaren naar deze centrale locatie te brengen. De zalen en de keuken van deze zaak zullen daar zeker toe bijdragen. Aan het behulpzame, doch verstrooide, personeel zal het zeker niet liggen. Daarom geef ik het House of Beers de volgende beoordeling:

  • Eten: 4
  • Sfeer en gezelligheid: 4
  • Eat – repeat: De dessertkaart heeft me geprikkeld voor meer.

Wil je een keer mee op restaurant? Dat kan! Samen eten is altijd gezelliger en zo krijg ik ook andere perspectieven op dezelfde zaak, wat mijn recensies enkel vollediger en beter kan maken. Als je met mij naar een van de Smaakmeesters wilt, contacteer me dan hier of via een van mijn sociale media.

5 gedachten over “Met de steun van tripel van Affligem

Plaats een reactie